Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ön lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimHalkla İlişkiler ve Tanıtım
Program Direktörü
Program TürüÖn lisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiÖn Lisans
Kazanılan DereceProgramı bitiren öğrencilere ön lisans diploması ile Halkla İlişkiler ve Tanıtım Elemanı ünvanı verilmektedir.
Eğitim TürüTam Zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program AmacıHalkla İlişkiler kişi ve kuruluşların bilgi ve iletişim gereksinimlerine bütünsel bakış açısıyla etkin çözümler üretirken bilimsel araştırma yöntemini uygulayan bilimsel ve davranışsal bir disiplin olarak karşımıza çıkar. Yaşanan hızlı ve ciddi değişimin sonucu olarak değer kazanan “insan” unsuruyla birlikte üretimin müşterinin istek, beklenti ve gereksinimlerinin ön plana alınarak gerçekleştirilmesi artık zorunlu hale gelmiştir. Organizasyonların gelişmesini ve çalışanların, gönüllülerin, toplum, medya, kamu, müşteri, üyeler, finansal destekçiler gibi sosyal paydaşlarıyla karşılıklı ilişkilerin sürdürülmesini destekleyen, özel ve kamu kuruluşları içinde bir yönetim fonksiyonudur. Halkla İlişkiler uzmanları, organizasyonlar ile hedef kitle arasında kritik bir bağlantı noktasıdır. Üstelik örgütün yaşamını sürdürmesi için giderek artan önemiyle, sosyal sorumluluk yaklaşımı olarak da örgütsel vicdan rolünü yüklenmek zorundadır. Bu amaç için çağdaş halkla ilişkiler uzmanları yönetime stratejik danışmanlık yaparlar.
Mezunların Mesleki ProfilleriHalkla İlişkiler ve Tanıtım uzmanları, başta reklamcılık ve halkla ilişkiler ajansları olmak üzere pek çok ticari işletmelerde, bürolarda, otellerde, gazetelerde, yayıncılık alanlarında , bankalarda, fabrikalarda, hastanelerde ve çeşitli kuruluşların organizasyon faaliyetlerinde çalışma olanağına sahiptirler.
Bir Üst Dereceye GeçişProgram mezunları ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde aşağıdaki lisans programlarına geçiş yapabilirler: Halkla İlişkiler Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Halkla İlişkiler ve Tanıtım İletişim İletişim Bilimleri İletişim Sanatları İletişim Tasarımı İletişim ve Tasarım Reklam Tasarımı ve İletişimi Reklamcılık Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinde bulunabilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.25

Başarılı

50-59

DD

2.00

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

 

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Atatürk ilke ve inkılapları hakkında bilgi sahibi ve duyarlı olmak
2-Bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanabilmek
3-Devlet protokolü ve sosyal protokol kurallarına hakim olmak ve temsil ettiği kurumun ve yöneticinin protokol görevlerini eksiksiz ve hatasız yerine getirmek
4-Ekip çalışmasına yatkın, özgüveni yüksek, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisini kazanmak, güçlü bir kişilik ve liderlik yeteneğine sahip olmak
5-Genel ahlak ve Halkla İlişkiler Evrensel Etik Yasalarına inanmış ve sadık, mesleki etik değerlerin bilincinde meslek elemanları olarak temsil ettiği kurum yöneticilerini de sosyal sorumluluk anlayışına yöneltebilmek bu anlayışı destekleyen kampanyalara imza atabilmek, sivil toplum kuruluşlarıyla ortak çalışabilmek
6-Halkla İlişkiler biliminin ve sanatının temeli olan davranış bilimleri, örgütsel davranış gibi temel bilimlerin yanı sıra kişilerarası iletişim, örgütsel iletişim ve kitle iletişimi konularında teorik bilgiye sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilmek
7-Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için yönetim bilimleri konusunda gerekli bilgiye sahip olmak, karşılaştığı mesleki problemlerin çözümünde bunları kullanabilmek ve iş yaşamında uygulayabilmek
8-Hedef kitlede inanç ve ilgi sağlayabilecek, karşılaştığı sorunlara karşı soğukkanlı, sevecen, güler yüzlü, hoşgörülü ve sabırlı olmak
9-İşletme yönetimi ve organizasyonu alanında temel bilgilere sahip olmak
10-Mesleki gelişmeleri ve yabancı literatürü izleyebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi yeterliliğine sahip olmak
11-Temsil ettiği kurumun iç ve dış hedef kitlesine hitaben yazılı ve sözlü iletişim araçlarında Türkçe’ nin saygınlığını korumak ilkesinden hareketle Türkçe dilbilgisi kurallarına sadık meslek elemanı olarak, temsil ettiği kurumu geniş kitlelere yazılı ve sözlü olarak tanıtabilme cesaret ve başarısını göstermek
12-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olmak

Müfredat

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
BLG101 Bilgisayar I 1 1 2
GNE001 Genel Ekonomi 3 0 3
GNİ001 Genel İşletme 3 0 3
HİT101 Halkla İlişkilere Giriş 4 0 4
İLŞ002 İletişim 2 0 3
PZİ001 Pazarlama İlkeleri 2 0 3
HİT104 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri 2 1 4
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli HALKLA İLİŞKİLER 1. SINIF GÜZ DÖNEMİ() 2
GSS104 Güzel Sanatlar 0 2 2
TYT001 Tiyatro 0 2 2
Toplam AKTS: 30

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
BLG102 Bilgisayar II 1 1 2
HİT202 Bütünleşik Pazarlama İletişimi 2 0 4
DAB003 Davranış Bilimleri 3 0 3
HİT206 Dijital Medya Stratejileri 2 0 3
HİT209 Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı 1 2 3
HİT205 İkna Edici İletişim 2 0 2
HİT307 Reklamcılığa Giriş 2 0 2
HİT201 Tüketici Davranışları 2 0 3
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli HALKLA İLİŞKİLER 1. SINIF BAHAR DÖNEMİ() 2
İGÜ002 İş Güvenliği 2 0 2
YBS101 Yaşam Becerileri ve Sosyal Etkinlik 2 0 2
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
HİT309 Hakla İlişkilerde Medya Yönetimi 2 0 2
HİT407 Halkla İlişkiler Kampanyaları 2 1 3
HİT316 Halkla İlişkiler Uygulama ve Örnek Olaylar 2 2 3
HİT403 İletişim Hukuku 2 0 2
HİT304 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri 2 1 3
ÖMİ105 Mesleki Ingilizce I 2 0 2
HİP410 Reklamcılık Uygulamaları 2 1 3
HİT405 Siyasal İletişim ve Siyasal Kampanyalar 2 1 3
HİT404 Stratejik Marka Yönetimi 2 0 3
HİT305 Temel Gazetecilik İlkeleri 2 0 3
Seçmeli Üniversite Genel Seçimlik Ders() 3
ÜDTİ302 Dijital Kültür, Toplum ve İletişim 2 0 3
ÜİY303 İmaj ve İtibar Yönetimi 2 0 3
ÜKİ301 Kurumsal İletişim 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
MYOSTJ01 Staj 0 2 5
Seçmeli 2. SINIF ALAN İÇİ SEÇMELİK DERSLER() 20
HEY305 Etkinlik Yönetimi 3 0 4
HFOT308 Fotoğrafçılık 3 0 4
İKY004 İnsan Kaynakları Yönetimi 3 0 4
HKY301 Kamu Yönetimi 3 0 4
HMP302 Medya Planlama 3 0 4
ÖMİ122 Mesleki Ingilizce II 3 0 4
HSU303 Sponsorluk Uygulamaları 3 0 4
Seçmeli 2. SINIF ALAN DIŞI SEÇMELİK DERS 3 AKTS() 3
BİP314 Bilgi Toplumu 2 0 3
TRP419 Medya Okuryazarlığı 2 0 3
ÜTK304 Tüketim Kültürü 2 0 3
Seçmeli 2. SINIF ALAN DIŞI SEÇMELİK DERS 2 AKTS() 2
KYS001 Kalite Yönetim Sistemleri 2 0 2
KYM001 Karıyer Yönetimi ve Meslek Etiği 2 0 2
BYP213 Müşteri İlişkileri Yönetimi 2 0 2
NLP002 NLP Teknikleri 2 0 2
Seçmeli 3+1 UYGULAMA() 25
MYOİE01 İş Yeri Eğitimi 2 0 10
MYOİU01 İş Yeri Uygulaması 3 0 15
Toplam AKTS: 55
Yıllık Toplam AKTS: 85

Ders & Program Çıktıları Matrisi

ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
#
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
BLG101 Bilgisayar I
#
000100000000
110000000000
000000000000
000000000000
000000000000
000000000000
000000000000
000000000000
000000000000
000000000000
100000000000
100100000000
100000000000
103030000000
100000000000
330300000000
101000000000
GNE001 Genel Ekonomi
#
544545555555
GNİ001 Genel İşletme
#
155555554455
155555554455
155555554455
155555554455
155555554455
HİT101 Halkla İlişkilere Giriş
#
555555555555
555555555555
İLŞ002 İletişim
#
111111131311
PZİ001 Pazarlama İlkeleri
#
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
131545554444
HİT104 Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
#
555555555554
555555555554
TDİ101 Türk Dili I
#
111211111113
111211111113
111211111113
111211111113
111211111113
111211111113
111211111113
111211111113
111211111113
111211111113
111211111113
111211111113
111211111113
111211111113
111211111113
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce)
#
111111111211
111111111211
111111111211
111111111211
111111111211
111111111211
GSS104 Güzel Sanatlar
#
050322000105
TYT001 Tiyatro
#
555555555455
555555555455
555555555455
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II
#
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
BLG102 Bilgisayar II
#
151212111113
151212111113
151212111113
151212111113
151212111113
151212111113
HİT202 Bütünleşik Pazarlama İletişimi
#
554455554455
554455554455
554455554455
554455554455
DAB003 Davranış Bilimleri
#
554444443333441133111111
554444443333441133111111
554444443333441133111111
554444443333441133111111
HİT206 Dijital Medya Stratejileri
#
554343244543345555544545
554343244543345555544545
554343244543345555544545
554343244543345555544545
554343244543345555544545
554343244543345555544545
554343244543345555544545
HİT209 Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı
#
252555555555
252555555555
252555555555
252555555555
HİT205 İkna Edici İletişim
#
155555111111
HİT307 Reklamcılığa Giriş
#
555545444444
555545444444
HİT201 Tüketici Davranışları
#
135555555555
135555555555
135555555555
135555555555
TDİ102 Türk Dili II
#
111111111155
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce)
#
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
111111111111
İGÜ002 İş Güvenliği
#
111151113111
111151113111
111151113111
111151113111
111151113111
YBS101 Yaşam Becerileri ve Sosyal Etkinlik
#
544545454545
544545454545
544545454545
544545454545
544545454545
544545454545
544545454545
544545454545
544545454545
544545454545
HİT309 Hakla İlişkilerde Medya Yönetimi
#
111111131311
HİT407 Halkla İlişkiler Kampanyaları
#
555555555555
555555555555
555555555555
555555555555
555555555555
HİT316 Halkla İlişkiler Uygulama ve Örnek Olaylar
#
555555555555
HİT403 İletişim Hukuku
#
111111111441
HİT304 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri
#
555555555555
555555555555
555555555555
ÖMİ105 Mesleki Ingilizce I
#
444444444444
444444444444
444444444444
HİP410 Reklamcılık Uygulamaları
#
555555444444
555555444444
HİT405 Siyasal İletişim ve Siyasal Kampanyalar
#
554544542444
554544542444
554544542444
HİT404 Stratejik Marka Yönetimi
#
333333355555
333333355555
333333355555
333333355555
HİT305 Temel Gazetecilik İlkeleri
#
444444444444
444444444444
ÜDTİ302 Dijital Kültür, Toplum ve İletişim
#
131111111111
111111151111
111111111111
111113111111
112111111111
111111111114
211111111111
111111411111
111111111111
111111111411
111121111111
111311113151
ÜİY303 İmaj ve İtibar Yönetimi
#
555555555555
555555555555
555555555555
555555555555
555555555555
555555555555
ÜKİ301 Kurumsal İletişim
#
245554444244
245554444244
MYOSTJ01 Staj
#
151111111111
111111111121
151111115111
HEY305 Etkinlik Yönetimi
#
344525453554
HFOT308 Fotoğrafçılık
#
332345432244
332345432244
332345432244
332345432244
İKY004 İnsan Kaynakları Yönetimi
#
122331114444
122331114444
122331114444
122331114444
122331114444
122331114444
122331114444
122331114444
122331114444
HKY301 Kamu Yönetimi
#
115111111111
HMP302 Medya Planlama
#
111112311111
HSU303 Sponsorluk Uygulamaları
#
555555555555
555555555555
555555555555
BİP314 Bilgi Toplumu
#
541455444345
541455444345
541455444345
541455444345
541455444345
541455444345
TRP419 Medya Okuryazarlığı
#
151111111511
151111111511
151111111511
ÜTK304 Tüketim Kültürü
#
141555555555
141555555555
141555555555
141555555555
KYS001 Kalite Yönetim Sistemleri
#
111111111131
111111111111
111111111111
114111114111
111431111111
411111111111
151111111511
111111141111
111115311113
KYM001 Karıyer Yönetimi ve Meslek Etiği
#
143154441311
143154441311
143154441311
143154441311
143154441311
143154441311
143154441311
143154441311
143154441311
143154441311
143154441311
143154441311
143154441311
143154441311
143154441311
BYP213 Müşteri İlişkileri Yönetimi
#
111111111111
111111111111
151111111111
MYOİE01 İş Yeri Eğitimi
#
111112414142
111112414142
111112414142
111112414142
MYOİU01 İş Yeri Uygulaması
#
141414445444
141414445444
141414445444
141414445444
141414445444
141414445444